donderdag 20 september 2007

Dag 7, 30-06-06

Vanochtend zijn we tegen 6.30 uur opgestaan. Het was nog erg fris, 15 graden buiten, toch buiten ontbeten. Om 7.45 uur gingen we rijden. We reden eerst nog even naar Monolake. De stand van het water wordt hier steeds lager. En door de afzetting van het zout ontstaan er Tufa’s. (rotspunten die boven het water uitsteken.) Dit lag op onze route, dus hebben we hier even rondgelopen. Het is een heel zout meer. Rondom het meer ziet de grond zwart van de vliegjes. Bij elke stap die we verzetten, vlogen de vliegjes op. Beetje vies, maar ook apart.
Na een half uurtje gingen we maar weer verder. We moesten via Benton, Tonopah en Beaty naar Las Vegas. Het eerste stuk tot Benton was een weg nog mooi door de bergen, met veel grote stenen/rotsformaties. Er waren telkens “dips” in de weg, hierdoor kregen we constant de achtbaan kriebels in onze buik. We hadden echt lol samen.
In Benton hebben we getankt. Dit ging weer even met moeite, omdat je niet meer dan $50 per keer mocht tanken op een credit-card. Wij hadden meer nodig, dus de volgende credit-card er maar in gestopt en nog een keer tanken. Zo konden we weer een eindje verder. Het is hier zo dun bezaaid met pompen, dat als je er één tegen komt, je maar gelijk moet tanken. De weg naar Tonopah was al vlakker, en om ons heen, was weinig te zien, dan kale vlaktes en bergen heel ver op de achtergrond. Marloes is even naar achter gegaan in de camper en wat foto’s gaan uitzoeken voor op de site. Het verkleinen en zo. Als je achterin zit tijdens het rijden (dit mag trouwens hoor, want er zitten ook gewoon autogordels) dan hobbelt alles heen en weer. Er was weinig te zien verder, dus dit kon mooi even. Bij Tonopah zijn we wat gaan eten, ja weer bij de Mac. We hadden geen keuze. We wilden toch wel even stoppen. Buiten was het al ontzettend warm. (waardoor onze mega-muggenbulten goed jeukten). Het was inmiddels 11.45 uur toen we verder gingen. Nou op naar Vegas. Nog maar één lange rechte weg te gaan. Deze weg was eventjes leuk voor het eindeloze gevoel, maar hij was echt eindeloos. We zagen nog steeds niks meer dan kale vlakten en op de achtergrond bergen. Rechts van ons was Death Valley, op een gegeven moment was er nog een gevangenis, “in the middle of nowhere” dus. Maar meer was er echt niet te zien. En dan is 4,5 uur op deze weg lang hoor.
Bij Beaty nog even gekeken voor internet, dit zou kunnen in de Library, maar die was “ natuurlijk” gesloten op vrijdag. Buiten was het al zo warm, dat de airco in de auto prettiger aanvoelde.
Tegen 15.30 reden we eindelijk de bewoonde wereld. Ineens was Vegas daar. We konden in één keer goed naar ons RV park bij het Circus Circus hotel rijden. Dit was een grote geasfalteerde parkeerplaats. Schaduw was er aan de zijkant van je eigen camper. Buiten was de temperatuur boven de 40 graden. Dus de airco lieten we lekker aan. Eerst even naar een internetcafé. Lekker duur was deze, $5 per 20min. Maar ja…het werd wel weer eens tijd voor een update. Tegen 17.30 uur lagen we heerlijk in het zwembad op de camping. “Lekker lauw zonnebrandwater” , maar we koelden wel eventjes af. Lekker gedoucht daarna. Grappig is, dat er uit de kranen hier warm water komt, en de douche moet even moeite doen om er koud water uit te krijgen. Drie campers verder staat het Nederlandse gezin uit Yosemite weer. Grappig zo dichtbij op een camping van meer dan 500 plaatsen!
Vanavond zijn we gaan eten in Circus Circus. Er was voor $12 per persoon een enorm groot buffet. Het leek wel Turkije zo uitgebreid. Mevrouwen met vlaggetjes in de lucht wezen je je plek aan. Lekker onze buiken vol gegeten, en toen maar eens gaan rondkijken. In dit hotel is een grote Themepark, een pretpark met achtbaan, wilwaterbaan, en nog veel meer atracties. Maar onze buikjes zitten nog zo vol. Gokautomaten, fruitmachines en nog meer automaten voordat je eindelijk de uitgang van het hotel hebt gevonden.
Buiten weer de klap van het warme weer. Het koelt gewoon niet af ’s avonds. (Dit wisten we van te voren, maar toch is het niet echt prettig) Je hebt constant het gevoel dat je naast de uitlaat van een bus staat. We zijn een stukje over de Strip gelopen. Wat een lichtjes en hotels. Het was al donker inmiddels. Jeetje zeg, je weet niet waar je moet kijken. De bekendere hotels zitten toch wat verder de Strip op. Na 3 kwartier lopen waren we bij Treasure Island. Hier was elke 1,5 uur een gratis show buiten op een schip op het water. Dus wij in de rij. Om 21.55 werd de show afgeblazen vanwege de harde wind. Hebben wij weer…..Eigenlijk hadden we het wel een beetje gehad, we konden wel blijven drinken, zo warm en benauwd was het. Dus zijn we maar terug gelopen richting de camper. En maar weer even onder de douche…..heerlijk….airco weer vol aan….. en dan maar proberen te slapen. Morgen is er nog een dag Vegas. Zonder airco was het 40 graden in de camper, en met koelde het af naar 35 en later 30 graden. Nou nou dat scheelt : ) Toch is het koele windje wel lekker.