donderdag 20 september 2007

Dag 19, 12-07-06

Het is te erg voor woorden wat wij vanochtend ontbeten hebben. We hebben een broodje hamburger gehad met bacon en uien en champignons. We hadden namelijk nog hamburgers en de rest was nog over dussss. Ach en de Amerikanen ontbijten toch ook hiermee? Het ging er wel in in iedergeval. Toen maar eens begonnen met opruimen. Vandaag moesten we de camper terugbrengen. Dus koffers ingepakt, alles opgeruimd of weggegooid en de boel schoongemaakt.
Tegen 10.00 waren we helemaal klaar. We wilden nog een dagje van het strand genieten. Dus reden we eerst naar Venice Beach. Hier even kort gekeken, (hier heb je Musscle Beach en de Venice Boardwalk, al die sportende mensen op het strand). We zijn doorgereden naar Santa Monica, ietsje verder op. Om op de parkeerplaats van het strand te parkeren moesten we $24 betalen, dat wilden we niet natuurlijk, Hollanders als wij zijn. Dus hebben we hem iets verderop geparkeerd voor $1 per uur. We wilden toch maar 3 uurtjes. Scheelde dat even. En het was echt nog geen 100 meter van het strand. Weer $22 verdiend.
We zochten een plekje op het strand. Het was een megagroot strand, dus plaats zat. We zaten nu dus echt op het Baywatch strand, inclusief de lifeguards. Het viel Jeffry wel op, dat ze geen siliconenborsten hadden, en niet heel blond en bruin waren. Het waren gewoon stoere vrouwen, wel met oranje bikini en zo’n plankje. Weg is je droombeeld dus. Gelukkig was er ook nog ergens een mannelijke lifeguard. De zee was niet koud, maar wat een golven zeg. Marloes kon niet blijven staan, je voelt je benen gewoon onder je wegzuigen. Dus maar niet te ver het water in gegaan. Jeffry natuurlijk wel weer, die moest de hoogste golf zoeken. Wel lekker en leuk dit nog even.
Na het zwemmen en zonnen zijn we nog even de Santa Monica Pier opgeweest, de pier met kermis. Het was alleen echt een kinderkermis, en zoveel leuke strandwinkeltjes als in Scheveningen hebben we hier niet gezien. Maar wel heel gaaf dat we hier gewoon geweest zijn. Tegen 14.00 gingen we op weg, om de camper weg te brengen. Hij moest voor 15.00 terug zijn. Volgens de routeplanner een stukje van 20 min. En daar komt het frustrerende weer, wij waren er pas om 15.10 uur. Wat een verschrikkelijke wegen, drukte en bewegwijzering toch hier. Pfff….Zelfde verhaal als gisteravond. Maar alles was in orde, er werd niet eens echt gekeken naar de camper. Hebben we daarvoor gepoetst?
De shuttle die door Cruise America geregeld was, zette ons af bij Howard Johnson Airport Hotel. Hé en wat zat hiernaast een Denny’s. Laten we die nou nog gemist hebben deze vakantie. Aangezien we vanmiddag helemaal niet gegeten hadden, gewoon vergeten (misschien door ons vullende ontbijt) hadden we tegen 17.00 wel trek gekregen. Dit was echt heerlijk eten. Het was geen fastfood. We hebben heerlijk een steak met shrimps gegeten, met country potatos en tomaat. En vooraf een frituurmix. Prima afsluiter van de vakantie dit. In de buurt van het hotel was verder weinig anders dan de Airport, dus hebben we ons vanavond maar op de hotelkamer vermaakt met de tv.